–Jeg er så glad i Globalskolen!

globalskolen elever og foreldre

Da Karianne Brevick fant den store kjærligheten i Frankrike, satte hun seg dette målet: Hvis de fikk barn, skulle hun sørge for å ta vare på morsmålet i familien. I dag kan hun slå fast at målet er nådd, og Karianne takker Globalskolen for god støtte.

10. desember. 2021

Tekst: Ingebjørg M. Lyster
Foto: privat

–Jeg husker da jeg oppdaget at Globalskolen fins, forteller Karianne Brevick. –Vi skulle flytte fra Frankrike til Romania for en periode, og det var da jeg fant denne nettskolen for norske barn i utlandet. Jeg ble så fornøyd.

Karianne sparer ikke på superlativene når hun beskriver de første årene med Globalskolen. – Det var virkelig gøy, sier hun. –Oppgavene var så lekne. Det var så mye interaktivitet, og ungene gjorde oppgavene med glede. Jeg holdt meg i nærheten slik at jeg kunne hjelpe til, men så lenge de lærte gjennom spill og lek, var motivasjonen god hos ungene.