Julehilsen 2023

Kjære foresatte!
Når snøen daler ned og stjernene blinker ekstra klart på himmelen, da vet vi at julen nærmer seg.
Nå er vi igjen i mål med et nytt semester, og elever, foreldre og ansatte kan ta en velfortjent feire. Vi er stolte over å se at så mange barn gjennomfører. Takk for at dere hjelper oss og legger til rette for god læring!

Dette kan du lese om i julebrevet:

• Eleven beholder elevplassen
  • BlimE-dansen 2023
  • Oppstart vårsemesteret
  • Vinteruke i Norge

Eleven beholder plassen uten å søke

Alle elevene blir automatisk overført til vårsemesteret 2024. Elever som skal slutte, må melde fra om dette via e-post; inntak@globalskolen.no eller logge seg inn i inntaksportalen. inntak.globalskolen.no

BlimE-dansen 2023

Globalskole-elever fra over 20 land danser årets BlimE-dans. Hvert år inviterer NRK Super alle skoler og barnehager i Norge til å danse BlimE-dansen. BlimE er NRK Supers årlige vennskapskampanje. Globalskolen har deltatt i fire år nå, og mange av elevene våre danser hvert år. Vi er like stolte hver gang vi kan sende en slik flott film til NRK Super.

Oppstart vårsemesteret

Den første leksjonen for vårsemesteret publiseres torsdag 4. januar, og innleveringsfristen er mandag 22. januar. Vi minner om at det er viktig å levere inn alle leksjonene for høstsemesteret før en begynner på vårsemesteret. Lenke til Skolerute vår 2024.

Vinteruke i Norge

Globalskolens samarbeidspartner, Norgesskolen, arrangerer vinteruke i februar. Norgesskolen Vinter et unikt vinterferietilbud som kombinerer undervisning i norsk språk og kultur med morsomme ferieaktiviteter. Målgruppen er ungdommer mellom 14 og 20 år med tilknytning til Norge, bosatt i hele verden eller i Norge. Ungdommene lærer norsk, får et internasjonalt nettverk, og de får en sterk tilknytning til norsk kultur, tradisjoner, friluftsliv og til Norge. Påmelding gjøres fra nettsiden.

Vi takker for godt samarbeid og ønsker dere alle en riktig god jul og et godt nytt år!

Julenissebilde

Julenissene i Globalskolen

Lilli Brenne Røv
-rektor

Vil du vite mer?

Har du spørsmål om søknad, undervisning eller andre ting, ta kontakt med oss!