illustrasjon av globalskolens jordklode

Globalskolen er en pioner innen fjernundervisning for barn. Globalskolen eies av Volda kommune, og er et non-profit aksjeselskap som arbeider på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet.

Etter en beskjeden start med 15 elever i 1998, hadde Globalskolen våren 2023 ca 1 200 elever bosatt i 94 forskjellige land. Skoleåret 2022/2023 lå gjennomføringsprosenten på hele 95 prosent.

Skolen har i dag 20 høyt kvalifiserte ansatte med solid erfaring innen nettundervisning. Alle lærerne bor og jobber i Norge. Det å være oppdatert på hva som skjer her hjemme til enhver tid, mener vi kommer elevene våre til gode.

Globalskolen har vært, og er fremdeles, en pioner innen fjernundervisning for barn. Vi samarbeider tett med de norske fagmiljøene og ligger helt i front av utviklingen.

bilde av lærerne hos globalskolen
Globalskolesamling i Ulsteinvik 2021

Vil du vite mer?

Har du spørsmål om søknad, undervisning eller andre ting, ta kontakt med oss!