Besøkte læreren i vinterferien

Globalskole-eleven Magnus Berg-Haugli har nettopp vært på vinterferie i Norge. Da tok han seg en tur til nettlæreren sin, Bjørn Teistung, i Fredrikstad. Det skulle vise seg å bli et effektivt, utfordrende og lattermildt besøk.

20. februar. 2020

Til daglig går Magnus på britisk skole i Luxemburg hvor far jobber for NATO og mor studerer. For å ta vare på sitt norske språk de fire årene han bor utenlands, går Magnus på Globalskolen i tillegg.

–Jeg gjør Globalskolen hver søndag kl. 13, forteller Magnus og viser læreren sin hvordan han navigerer gjennom en leksjon. Det går helt knirkefritt.

Etter avtale med Bjørn hadde Magnus og pappaen med seg to «grubliser», og sammen lagde de to filmer som de andre i klassen snart skal få se.

Det Magnus ikke visste, var at læreren hadde en overraskelse på lur. Bjørn fant fram et stort glass med Jelly Beans, deilig godteri i fristende farger og med gode smaker. Det var bare en liten hake ved dette. Bjørn hadde blandet Harry Potters Bertie Botts beans oppi glasset. Til de uinnvidde – det er godteriet som Humlesnurr spiser, med smaker som ørevoks, pølse, oppkast, råttent egg og meitemark.

10-åringen Magnus lot seg ikke skremme. Han tok utfordringen på strak arm mens kamera gikk, og nå kan klassen glede seg til å se om han fikk tak i de gode eller de grusomme smakene.

Magnus spiser Jelly Beans