Desember-arbeid i Globalskolen

En stor del av Globalskole-lærernes arbeid er å vurdere elevenes innsendte oppgaver. Så hva gjør lærerne når siste innleveringsfrist er ute?

18. desember. 2020

I disse dager legger de siste hånd på vår-semesterets første leksjoner. Før julefreden kan senke seg, vil de være ferdiglaget og kvalitetssikret på hvert trinn.

Når lærerne setter sammen nye leksjoner, er det læreplanen som styrer valg av tema. Men lærerne har også elevenes og foreldrenes ferske evalueringer i tankene. Kan vi gjøre mer av det elevene elsker og justere oss etter spesielle behov? Bør vi ha mer film i leksjonene? Skal lærerne snakke litt langsommere? Går det an å lage interaktive kryssord? Kan vi ha mer norsk musikk?

Globalskolens undervisning forandres hele tiden. Det skjer i takt med endringer i læreplanen, i takt med teknologisk utvikling og i takt med elevenes behov. Det er aldri tid for å hvile på sine laurbær, men tid for fredelige juledager skal det bli – om en ukes tid.