Globalskolen har sommerferie

Her kan du møte Joel som er på sommerferie i Norge. Til vanlig bor han i Bangkok med familien. Joel besøkte Briksdalsbreen i juni i år. Briksdalsbreen er en arm av Jostedalsbreen, og ligger i Oldedalen i Sogn og Fjordane.

17. juni. 2019

Joel går i F. 3-4. F. Klassene er Norsk for flerspråklige. Dette tilbudet er rettet mot elever som har norsk som andrespråk. Elevene forstår mye og snakker gjerne en del norsk selv, men de kan ha liten erfaring med å lese og skrive norsk. I tillegg til språkopplæring legger F-klassene vekt på å styrke elevenes norske identitet ved å gi kunnskap om norsk historie, geografi og samfunnsliv.

Her sitter Joel i Trollbilen over Briksdalselva med breen i bakgrunnen og ønsker god sommerferie til alle i Globalskolen.