Globalskolen på det norske konsulatet i Las Palmas, Gran Canaria.

Det ble et kort og entusiastisk møte med en kanarisk jente utenfor konsulatet i Las Palmas 19. september. En stor globus engasjerer liten og stor! Foto: Turi Øye Rustøy

Lærer i Globalskolen, Turi Øye Rustøy, hadde et nyttig og hyggelig møte med visekonsul Lis-Ann Sylling. Lis-Ann anbefalte også Globalskolen varmt til aktuelle familier, da hun selv har to barn som har gått hos oss ved siden av spansk skole.

2. oktober. 2019

Globalskolen kan være et bra alternativ for norske barn som ikke har mulighet til å velge norsk skole i utlandet, eller som har norsk som andrespråk. Sylling hadde sett det som positivt at Globalskolen kunne ta i mot elevene før de er fylt 6 år, da tidlig språkopplæring er grunnlaget for en god språkkompetanse i fremtiden. Visekonsulen kunne fortelle at Las Palmas de Gran Canaria blomstret, og ble stadig en bedre by å bo i. Gran Canaria har mye å by på fra yrende strandliv, til vakre fjellandsbyer og en flott hovedstad med mye kultur! Av norske tilbud har øya en norsk skole, med plass til ca 300 elever, en sjømannskirke og en norsk klubb.

Visekonsul Lis-Ann Sylling – Consulado de Noruega