Ordbøkene har fått ny nettadresse

Blant Globalskolens mange gode støttespillere finner vi Språkrådet. Når vi tar en telefon eller sender en epost dit, får vi alltid et grundig og godt svar.

1. februar. 2022

Overfor elevene våre anbefaler vi alltid ordbøkene fra Språkrådet og Universitetet i Bergen.

Nå har ordbøkene fått et nytt og flott design, og samtidig med flere endringer er også nettadressen forandret: ordbokene.no

Et søk i ordbøkene kan ta lenger tid enn man hadde tenkt, og det er fordi det er så mye interessant å finne. I tillegg til skrivemåte, bøyningsformer og eksempler, finner vi opplysninger om ordets opprinnelse, etymologi. Det er da man fort kan glemme tiden.

Vi oppfordrer alle våre Globalskole-familier til å lagre den nye adressen: ordbokene.no.