Vi ble med på BlimE-dansen

De sa «bli med» og vi ble med! Globalskolen presenterer med stor glede årets BlimE-dans. Elever og lærere danser sammen på tvers av landegrenser og synger: «Når vi står her sammen, lyser vi opp himmelen».

18. november. 2020

BlimE-dansen er NRK Super sin vennskapskampanje, og vi var spente da vi inviterte elevene våre til å bli med i år. Ville vi få inn noen filmer?

Elevene våre ved den internasjonale skolen i Ungarn kledde seg i gensere med det norske flagget og danset sammen. Brødrene Max Albin og Ulrik i Roma gikk opp på taket for å danse. Isabell i Quatar tok med seg lillesøster på fire år i dansen, og flere andre har tatt med småsøsken og venner. De danser i stua, i hagen, på verandaen, midt i byen, i parken og på stranda.

Førsteklassingen Oscar danser i Vietnam med alvor og innlevelse. Herman i Bosnia-Herzegovina danser i skjelettkostyme og bringer tankene våre til Jahn Teigen. Elevene våre danser med smittende iver og glede også i USA, England, Island, Italia, Canada, Japan, Mexico, Spania, Belgia og Finland.

Lærerne Turi, Elisabeth og Toril danser foran Briksdalsbreen i Oldedalen, og Jørn tar oss med til Eikrem i Sula kommune.

Vi takker NRK Super som ba oss opp til dans og alle som ble med. Det gjorde godt å komme litt ut i verden, og vi synger sammen med Victor Sotberg: «Det er ikke fullt så mørkt nå».