– Elevene gir meg tro på framtida!

Globalskolelærer Turi Øye Rustøy hadde en god dag på jobb da hun fikk elevenes svar på oppgaven om bærekraft. –Våre kloke elever gjør meg både glad og rørt, og de gir meg tro på framtida, sier hun.

4. mars. 2022

Turi har fått lov av Iselin Powell i F 9-10 å dele hennes oppgavesvar. Iselin bor i England, og hun har lest inn svaret sitt på film. Iselin følger Globalskolens undervisning for flerspråklige elever.

Slik lød oppgaven: Tenk deg at du skal fortelle noen hva du gjør eller vil gjøre for å leve mer bærekraftig. Spill inn en video der du forteller hva du ville sagt til dem.

–Det som traff meg aller mest, var dette, smiler Turi og siterer eleven sin: “Det er også viktig at jeg fortsetter med utdannelsen min slik at jeg kan bidra til å tenke nytt i fremtiden.“

Les også Bærekraft i Globalskolen